czwartek, 10 maja 2012

Auto - rejestracja z kierownicą po prawej stronie


    Planując przeprowadzkę nie można zapomnieć o samochodzie. 
W Anglii jak wiadomo, auta w większości posiadają kierownicę z prawej strony. 
    Przerejestrowania auta na dzień dzisiejszy jest sporym problemem, no chyba że to jest auto kolekcjonerskie i ma powyżej 25 lat ;)
    Unia europejska niejednokrotnie prosiła Polske o zmiane przepisów , umożliwiające rejestracje tychże aut. Do tego roku polski rząd raczej traktował to po macoszemu i gdzieś odsuwał tą sprawę na koniec kolejki.
    W tym roku pojawiła się realna groźba sporej kary i odrazu nastąpiła reakcja:

Rozpoczynamy pracę nad możliwością rejestrowania aut z kierownicą po prawej stronie. Zbyt długo utrzymujemy tę niepotrzebną barierę."

    Mam nadzieje, iż minister niezapomniał swoich słów z 27 stycznia, które zamieścił na Twitter'ze.
Sporą zasługę za zmianę postawy naszego rządu ma w Grzegorz Dorobek z Kielc , który od kilku lat bezskutecznie walczy o rejestracje swojego auta.


    Mój citroen kombi czeka niecierpliwie na te zmiany. To zdecydowanie uprości nam start na nowej-starej ziemi , jak i zaoszczędzi trochę funduszy.
Pozostanie nam opcja ubezpieczenia auta , które kończy mi się w lipcu. Myślę, że pierwsze miesiące pociągnę na ubezpieczeniu angielskim, a potem jeśli się uda zarejestrować auto , wykupimy krajową polisę.


Jeśli chodzi o problem wyprzedzania, można zainstalować takie coś 



14 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

Mateusz Domański pisze...

Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

Adrian Moczyński pisze...

Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

Wojciech Roszkowski pisze...

Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

Izabella Nowotka pisze...

Świetnie napisany artykuł. Jak dla mnie bomba.

Przemysław Tolewski pisze...

Akurat ja nigdy takim autem nie jeździłem więc również ciężko jest mi cokolwiek na ten temat powiedzieć. Za to jestem przekonany, że jaki to auto by nie było to na pewno przyda nam się kontakt do sprawdzonej pomocy drogowej. Mi najlepiej się współpracuje z http://pomoc-drogowa.katowice.pl/ gdyż do nich mam największe zaufanie.

Karolina Zarębska pisze...

Dawno nie było takiego artykułu. Bardzo fajny wpis.

Natalia Zimniewicz pisze...

Oczywiście tak jak napisali moi poprzednicy to bardzo ważną sprawą jest to aby wiedzieć dokładnie jak wygląda sprawa związana z pomocą drogową. Gdy ja takich usług potrzebuję to wtedy wiem, że specjaliści z https://holowanie.wroclaw.pl/ na pewno sprawnie zjawią się na miejscu.

Pomoc drogowa tuchola pisze...

Chyba o wiele lepiej przełożyć kierownice na lewą stronę.
_______
Pomoc drogowa Chojnice

Marta Wiśniewska pisze...

Jako kierowca, który często podróżuje, zdaję sobie sprawę z ważności posiadania kontaktu do solidnej firmy pomocy drogowej. Niespodziewane sytuacje na drodze mogą zdarzyć się każdemu, a dobra pomoc drogowa to nieoceniona wartość. Dla osób potrzebujących niezawodnej pomocy, polecam sprawdzić https://eurohol.pl/. Słyszałem wiele pozytywnych opinii o ich usługach i skuteczności.

Daniel Pawski pisze...

Ostatni post na blogu o unikaniu awarii samochodowych i konserwacji pojazdów był bardzo ciekawy. Czytając o tym, jak https://jarex24.pl/ podchodzi do edukacji klientów na temat konserwacji pojazdów, czuję się bardziej świadomy i przygotowany. Porady dotyczące regularnego przeglądu samochodu i dbania o jego stan techniczny są niezwykle cenne. Takie informacje nie tylko zapobiegają awariom, ale także przyczyniają się do bezpieczeństwa na drogach.

Marta Kaczmarek pisze...

Moim zdaniem nie ma sensu sprowadzać samochodu zza granicy. W naszym kraju też można znaleźć wiele opcji zakupu auta. Ciekawe propozycje ma na przykład dealer KIA Lublin: https://technotop.pl/kia/samochody-nowe/ . Moim zdaniem warto rzucić okiem.

Przemysław Tolewski pisze...

Kiedy potrzebowałem szybko pozbyć się starego auta, https://zlomujemy24h.pl/ okazał się najlepszym wyborem. Ich oferta była jasna i transparentna, a obsługa klienta na najwyższym poziomie. Bardzo doceniam ich elastyczność i gotowość do dostosowania się do moich potrzeb. Złomowanie mojego pojazdu przebiegło sprawnie i bez żadnych problemów.

Natalia Zimniewicz pisze...

Kiedy moje auto odmówiło posłuszeństwa w najmniej oczekiwanym momencie, firma https://wawa-hol.pl/ przyszła z pomocą. Ich ekipa była u mnie szybciej, niż się spodziewałem, a usługa została wykonana profesjonalnie i skutecznie. Co najważniejsze, cena była bardzo konkurencyjna, co w dzisiejszych czasach ma niebagatelne znaczenie. Jestem wdzięczny za ich pomoc i gorąco polecam ich każdemu, kto potrzebuje rzetelnej pomocy drogowej.